Hem Forum Invidzonens forum Att tiga

Visar 6 svarstrådar
  • Författare

Hej!
      Behöver bara skriva av mig!
      Min soldat kom hem från Mali innan jul!allt frid och fröjd och vardagen rullade på över jul och nyår.
      Jag jobbar nu på dagarna och han är hemma.
      Förstår att han var trött i början men så fort man frågar hur det är så är han trött trotts enormt mycket mer sömn än vad jag får. Man kan inte heller prata om att han sliter ut sig om dagarna och ner man honom om något så får man till svar att han inte hunnit! INTE HUNNIT!!!!!! Han har varit hemma i 8 timmar fått en uppgift och inte hunnit! Nu pratar vi inte om att han skulle bygga en altan utan typ tömma diskmaskinen eller ringa ett samtal!
      Jag blir galen!!!!
      Inte nog med det så har han blivit helt tyst! Så jobbigt att han inte säger något och han känns bara sur! Fler som känner sig lika trötta på dettasom jag???

Anonym
      Gäst

“Godmorgon!
      Förlåt att jag skriver som jag gör, men…
      Halleluja!! Vad glad jag blev av ditt inlägg för här är det precis likadant.

Så trött som min soldat varit under och efter denna mission – det har aldrig hänt.
      Vi tror att det kan vara biverkningar från Malaria medicinen…
      Enligt min soldat är och var det många som hade svårt med sömnen eller fick problem.

Men självklart måste man orka tömma diskmaskinen, vad kan det ta… max 5 minuter? Du får peka med hela handen och avsluta med “”Verkställ””

Kram!”

Hej !
      Jag märkte att min soldat även han var trött vid hemkomst, men framförallt lite disträ ett bra tag.
      Värmen påverkade och även lite sömn, men en stor bov i detta tror jag var Malariamedicinen och självklart även inga lediga dagar gör vem som helst väldigt trött.
      Man måste som föregående som kommenterar vara väldigt tydlig, gör det enkelt. ta ur tvättmaskinen! inte – om du får tid….dett fungerar inte hos oss i alla fall. =)

u
      Medlem

Hej,
      ta kontakt med mentorerna här eller prata med soldatförbundet, att vara så trött oavsett malariamedicin eller behov av vila efter över en månad då behöver han nog lite vägledning. Ju mer han protesterar och säger sig må bra desto mer behövs det. Jag är inte sakkunnig bara fru med make på två missioner. De är väldigt trevliga o hjälpsamma i båda organisationerna. Kram!!

Anonym
      Gäst

“Hej på er!
      Jag är heller inte sakkunnig men vi har också flertalet missioner i bagaget över världen.
      Många av de som tjänstgör i Mali gör det länge och flera gånger.

Och det skiljer faktiskt på hur de som åker mår om vi jämför. När de kommit hem från Mali har många av våra vänner, inklusive gubben min, varit väldigt trött.
      Arbetsmässigt har det varit mkt att göra men inte för att generera denna trötthet. Återhömtningsdagar har funnits för alla oavsett vad man arbetat med.

Det som vi tror är orsaken är faktiskt malariamedicinen, för den är det enda “”nya”” som tillkommit. Sömnstörningar är en vanlig biverkan och biverkningarna kan komma månader efter och det kan vara yrsel med mera. Det är lätt att glömma bort.

pia
      Medlem

Min karl är på din andra mission och han sa till läkarna att få en annan malariamedicin än den som vanligen skrivs ut. den vanliga blev han väldigt dålig av och fick byta sort förra missionen och problemen försvann.
      den sort han äter nu tar han varje dag, den andra togs visst mer sällan.
      Hoppas det löser sig för er!

Anonym
      Gäst

“Till “”trött och fortfarande ensam””

Undrar så hur det går för dig, har det blivit något bättre?

kram från en annan anhörig “

Visar 6 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.