Hem Forum Invidzonens forum Att de inte fattar

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    C
    Medlem

Vi har flyttat från en stor stad till en liten ort och här känner vi tre familjer. Alla dessa är nära vänner sedan flera år och har alla sagt att om jag behöver stöd i denna situation så kan jag bara höra av mig. Imorgon är det Valborg och jag är ensam hemma. Han har inte åkt än men kommer inte hem denna helg. SÅ jag skickade sms till alla tre familjer för att fårga om de villa komma hem till mig och grilla innan vi tar oss till en närliggande Valborgseld. Alla tre familjer berättar vad de har planerat att göra och att de då inte kan komma hit. INGEN av dem tänker på att fråga mig tillbaka om vad jag ska göra istället eller om jag vill komma till dem. Och han har inte ens åkt än. Hur ska jag kunna höra av mig när han väl är borta? Så nu får jag spendera Valborg själv. Känns riktigt fittigt rent ut sagt.

#58625 Svara
    C
    Medlem

En av dem fattade så de ringde sent i lördags eftermiddag så jag var hos dem och grillade med deras familj 🙂 Var sjönt att ha sälskap över maten. Hoppas ni andra har haft det bra under Valborg.

#58619 Svara
    Anonym
    Gäst

“Åh, jag förstår hur tråkigt det känns! Jag tycker också att det är väldigt lätt för folk att säga “”säg bara till så hjälper vi er””, men det räcker att säga orden verkar många tycka, så har de gjort sitt. Det måste nog vara så oerhört svårt för andra utan detta livet att förstå hur ensamt det är och att man inte hela tiden vill ligga på och fråga själv. Flera av mina bekanta har bara varit ifrån varandra max en helg och kan absolut inte förstå hur det känns. “

#58621 Svara
    Anonym
    Gäst

Fy, förstår precis hur du känner! Min kille åker i maj och vi har bara varit ihop sen i höstas. Så det är första gången som jag är med om detta… Jag känner ingen som är i samma situation så jag känner mig fruktansvärt ensam i detta. Min kille är inte heller hemma denna helgen och det känns som jag håller på att gå i bitar redan nu innan han ens har åkt….

#58623 Svara
    Anonym
    Gäst

Hej!

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
Svar till: Att de inte fattar
Information om dig: