- Detta ämne är tomt.
-
Ämne
-
Min pojkvän åker snart och jag uppfylls mer och mer av känslan att inte vilja höra ett ord till om missionen. Jag är otroligt ensam i staden där jag pluggar och bor (han bor inte här). Har inte min familj eller någon nära vän i närheten, och jag gruvar mig inför tillvaron när han ska åka, även fast vi bara ses på helgerna. Och fast jag vet att det är otroligt själviskt blir jag bara arg när jag tänker på att jag måste genomlida detta. Nyss blev jag så irriterad i telefon när han berättade vilka veckor de ska få leave, för jag vill inte desperat behöva planera allt runt omkring bara för att få vara med honom i två veckor och sitta där med ett krossat hjärta igen när han åker. Jag har till och med sagt att jag hellre skulle slippa leave, vilket kanske låter helt knäppt. Men jag vill bara stänga av precis alla känslor tills han kommer hem igen. Det är inte hans fel att jag inte lyckats bygga upp en tillvaror jag trivs med, det är bara upp till mig. Men jag klarar bara inte av att frammana någon glädje för hans skull för att han ska få göra detta spännande och lärorika när jag blir kvar ensam i en grå vardag. Och jag är orolig för att jag ska stänga av alla känslor helt och stänga honom ute för att över huvud taget orka vara utan honom. Till råga på det känner jag mig såklart som världens sämsta flickvän mest själviska flickvän som bara blir ledsen eller arg när missionen kommer på tal, och ibland tänker jag att det vore bättre för honom om han inte träffat mig innan han skulle göra detta. Det känns hemskt för han är så otroligt kärleksfull och tydlig med att han vill vara med just mig.