Hem Forum Invidzonens forum Arg. Igen

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    L
    Medlem

“Jag är så arg. Igen. Så mycket med denna mission som bara ska accepteras, gilla läget. Börjar ruttna på det. Saknar en “”arg-barometer”” på första sidan, efter glad och ledsen. Känner mig oftast förbannad nu för tiden. Han vill åka på mission = gilla läget. Han är trött = gilla läget. Han tycker det som sägs är viktigare än det som skrivs = inga brev trots enda önskemål från min sida under mission = gilla läget. Han vill inte planera in något inför leave = gilla läget. Kommentera på andras FB men inte på min = gilla läget. Det är så många lägen att gilla nu så jag börjar blir riktigt trött på det, även det som egentligen inte spelar någon roll blir jag irriterad över… Men det e väl bara att gilla läget. Som vanligt… “

#57605 Svara
    la
    Medlem

“Visa alla känslor för honom! visa att du är arg, gå inte omkring och bara “”gilla läget””! Berätta precis om hur du känner! En mission gäller ju er båda inte bara han! Man är ju Två i ett förhållande! Se så, ut med språket!!! Det är det minsta han ska ta så ska du se att det kommer kännas mycket bättre! Kram till dig!”

#57607 Svara
    A.
    Medlem

Känner igen det så väl och är också så arg, trött och less på det så det inte är sant! Som du säger GILLA LÄGET! Hela j-vla tiden. Allt som händer som jag ställer honom mot väggen med besvaras med ursäkter att han varit eller skall till Afghanistan! Hur j-vla mycket skall man behöva finna sig i?

#57609 Svara
    K
    Medlem

Förstår precis vad du manar… allt sker på hans vilkor. Och ag har försökt ta upp det med honom men då blir han arg och säger att jag ska lugna ner mig. Det är nämligen så att alla går inte att prata med. De är som att de är så insnöade där nere och vi sla bara acceptera. De förstår inte hur det är här hemma och när man försöker förklara lyssnar de inte. Min sambo va till och ed påväg att lämna mig för att han tyckte att jag klagade på honom så mycket när jag försökte förklara hur jag kände här hemma… det är verkligen som du säger. Gilla läget….

#57611 Svara
    K
    Medlem

Förstår precis vad du manar… allt sker på hans vilkor. Och ag har försökt ta upp det med honom men då blir han arg och säger att jag ska lugna ner mig. Det är nämligen så att alla går inte att prata med. De är som att de är så insnöade där nere och vi sla bara acceptera. De förstår inte hur det är här hemma och när man försöker förklara lyssnar de inte. Min sambo va till och ed påväg att lämna mig för att han tyckte att jag klagade på honom så mycket när jag försökte förklara hur jag kände här hemma… det är verkligen som du säger. Gilla läget….

#57615 Svara
    K
    Medlem

Jag tycker att det i deras utbildning innan de åker borde ingå lektioner för ALLA i hur man behandlar oss som är kvar hemma. Det är så mycket snack om att vi gör ett så bra obb här hemma och bla bla bla… att de inte kan utföra sitt jobb utan oss…bla bla bla… men se då till att soldaterna där nere förstår det också… Hoppas han svarar på ditt mail och att han ger dig lite mer respons. Jag förstår som sagt precis vad du menar och jag har tyvärr börjat ge upp och bara väntar ut tiden till han kommer hem. För ju mer jag försöker prata med honom som vanligt och ju mindre respons jag får från honom ju sämre mår jag… så jag har börjat ge upp den saken. Tyvärr… det ska ju inte va så. JAg vet inte alls hur man ska få dem att förstå. Klart jag förstår att dem inte kan riga varje dag eller skicka mail och så vidare, de är begränsat med tid och möjligheter. Men när möjligheten och tiden finns borde de anstränga sig lite Men icke. Hur ska vi få åra soldater att förstå?

#57617 Svara
    Mentor Annas
    Medlem

Förstår din frustration och jag tror att alla anhöriga kan känna igen sig i delar av det du skriver. Tyvärr är det nog så att deras jobb går före oss och det är något vi får ta.
    Bra gjort att våga ta upp det!
    VAd du får för svar och reaktion är alltid svårt att veta, men med tanke på hur de isolerar sig där nere kanske du inte ska hoppas på för mycket.
    Jag hoppas dock att han tar till sig det för du och alla andra anhöriga förtjänar att bli behandlade med respekt… Det handlar ofta om små saker som vi vill att de ska göra för oss.
    Kämpa på!
    Kram

#57621 Svara
    Mentor Annas
    Medlem

Vad skönt att höra att han tog till sig det du skrev…
    Jag håller med dig i det du skrev kring att FM kan vara mycket duktiga på att få det att låta som att allt hänger på oss.
    Bra att din sambo och du pratade ut. Sen är du som du skrev ni har börjat prata och det krävs fler samtal innan man kan mötas…
    Känns som ni har en bra start!

Kämpa på!
    Kram

#57623 Svara
    L
    Medlem

Tack! <3

#57613 Svara
    Anonym
    Gäst

“Tack för peppande ord!
    Jag har skrivit ett mail. Jag skrev ganska målande hur jag kände. Läste igenom flera gånger innan jag skickade. Tycker jag fick fram vad jag känner. Blir så svårt att kommunicera med honom när han är där nere, blir som ni skrev

#57619 Svara
    5
    Medlem

“Dagen efter jag skickat mailet, närmare sagt kl.07.30 blev jag väckt av att telefonen ringde. Han hade läst mitt mail. Vi hade ett riktigt bra samtal, pratade nästan en timme 🙂
    Jag försökte förklara mer utförligt än vad som går med skrivna ord och jag upplevde det som om han tog det till sig. Åven det jag skrivit i mailet. Han öppnade upp sig och berättade hur han såg på det, beskrev hans känslor. Jag tänker inte gå in på detaljer, men som många av oss verkar uppleva

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
Svar till: Arg. Igen
Information om dig: