- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 1 år, 11 månader sedan av .
-
Ämne
-
Hej alla
Jag känner att jag behöver prata ut lite med några som kanske är i samma sits som mig gällande en kärestas familj.Min kärestas familj har aldrig riktigt varit riktigt intresserad av min partners jobb så länge det inte drabbar dom själva vilket utlandstjänsten nu gjorde, under en kort tid.
Oron hos dom var kort (helt okej) och dom var nyfikna men så fort min partner åkte så har deras engagemang svalnat till den grad att jag får ta det största ansvaret: Skicka brev/post, ha kontakt, gå på anhörigträffar och på det förse dom med viktig info kring hemkomst tex. Ingen av dom har något engagemang kring att gå på dessa träffar eller ens posta brev vilket som sagt gör att jag har det största huvudansvaret och på det barn att ta hand om helt själv.Allt detta gör att jag mår extremt dåligt, framför allt för min partners skull då hen ringde mig förra vecka och sa att hen var jätte ledsen då ingen förutom jag och min familj skickat något till hen. Att hen önska att hens familj engagerade sig mer och visade intresse för det hen gör.
Är jag ensam i detta?