Hem Forum Invidzonens forum Är du ung anhörig och behöver en vän?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Lisa
    Medlem

Hej! Jag är helt ny här på individZonen, men har länge letat efter ett forum där det finns folk som lever genom samma saker som jag och förstår mig på ett sätt som mina vänner inte gör.

Jag är 19 år, bor i malmö och imorgon åker min storebror iväg på sin tredje utlandstjänst. Första gången var jag väldigt liten och förstod inte så mycket. Andra gången var nyligen och kom hem i augusti. Och ja, tredje gången imorgon. Jag trodde att det skulle bli lättare med tiden och för varje gång, men det blir bara svårare och svårare för mig. Jag blir bara mer och mer förtvivlad, ledsen, frustrerad och för att vara uppriktig – arg. Arg på hela världen, på allt jävla krig och alla dumma människor. Arg på att ingen förstår och att ingen i min familj är så ledsen som jag.

Så, jag letar efter dig som också är ung anhörig. Har du någon där nere som du saknar och älskar? Vill du ha någon att dela all sorg och saknad med men också all glädje och allt hopp? Jag letar efter någon som vill lyssna, blir lyssnad på och helt enkelt bara ha någon som förstår vad jag går igenom.

Känner du igen dig i min situation? Skriv en kommentar!

#50783 Svara
    Sara
    Medlem

Hej Lisa!
    Jag får väl också kalla mig ung anhörig, 21 år gammal och känner absolut igen mig i din situation 🙂
    Om du vill kan vi byta mailadress via Invidzonen? 🙂

#50785 Svara
    Lisa
    Medlem

Hej Sara! Absolut, vet inte riktigt hur det fungerar men du kanske vet?

#50787 Svara

Va skönt att ni har hittat varandra genom vårt forum!
    För er säkerhets skull vill vi inte att ni lämnar ut några kontaktuppgifter här utan skicka varsitt mail till kontakt(AT)invidzonen(PUNKT)se
    Skriv vilken signatur i använt här och vilken signatur ni vill komma i kontakt med.
    Vårt kansli kommer sedan se till att ni får varandras uppgifter.

Skönt att ha någon som förstår vad man pratar om under missionen!
    Många kramar
    Malin
    Mentor Invidzonen
    P.s Jag vill också slå ett slag för att vi ha en mentor i vår grupp som har erfarenhet av att ha sin pappa ute på mission.
    Therese heter hon och ni hittar hennes mailadress under Om oss/Våra mentorer här ovan. Ta gärna kontakt med henne eller någon av oss andra mentorer om ni känner att ni vill ha någon mer att bolla tankar och funderingar med.

#50789 Svara
    Åsa
    Medlem

Hej Lisa!

Jag är redo att prata om allt från vardag till insats. Jag har en pojkvän som är nere just nu. Han åker ner från och till under korta svängar och jag vill bara ha honom hemma. Jag har själv varit nere en gång, det kanske kan hjälpa?

#50791 Svara
    Sara
    Medlem

Lisa, jag har nu mailat Invidzonen! 🙂

#50793 Svara
    Lisa
    Medlem

Sara och Åsa – nu har jag också mailat, så min adress finns hos individZonen!

#50795 Svara

Lisa – kan du maila mig
    anna(at)invidzonen(punkt)se

Tack för hjälpen

Vänliga hälsningar Anna
    Invidzonen

#50797 Svara
    Sara
    Medlem

Lisa, fick ett mail av invidzonen att du hade fått min mailadress nu. Fick tyvärr inte din, men släng gärna iväg ett mail om du vill 🙂

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
Svar till: Är du ung anhörig och behöver en vän?
Information om dig: