Hem Forum Invidzonens forum Anhöriga FL02

Visar 7 svarstrådar
  • Författare
      MissMoody
      Medlem

Finns det några anhöriga till personalen vid FL02 där ute som vill dela bördan en aning?
      Eller som har fått någon information om vad som händer? För jag saknar både det ena och andra när det gäller just informationen från officiellt håll…

Mentor Annas
      Medlem

Hej! Jag är anhörig dock är inte till någon på FL02 men jag delar gärna bördan med dig.
      Det är svårt att hitta information om insattsen men har du testat att läsa lite på försvarsmaktens anhörigsida? Det står tyvärr inte så mycket men det är kanske något.
      Ska påtala detta att det inte finns så mycket info, så hoppas vi att de snart börjar uppdatera. En anledning till den dåliga uppdaterigen kan vara att det precis har varit en rotation och det är ny personal som ska ta över och att det då priorieras bort att uppdatera så att vi här hemma kan få information om vad som sker.

Vi finns här för dig och andra anhöriga!
      Kram

Hej,
      Jag har kontaktat HR Centrum hos Försvarsmakten för att höra om vad det finns för stöd och information, på begäran av vår mentor Anna! Återkommer så snart vi får svar.

Du är mycket välkommen med ett mail till oss när du vill. Alla är vi anhöriga och kan stötta varandra! Stor kram från Cesilia / Invidzonen

MissMoody
      Medlem

“Jag klagar inte alls på att det inte finns någon information på bloggen. Det finns aldrig (och ska inte heller för den delen) någonsin finnas något relevant på bloggar. Det är inte det jag eftersträvar.

Dessutom är FL02 en ganska “”lokal”” insats då flest personal kommer från F21 med omnejd och en del från F17. Just därför vore det kanske trevligt att träffa andra anhöriga till just FL02.

Min fråga är mer,
      Har någon anhörig i FL02 fått NÅGON som helst information från officiellt håll? En lapp i brevlådan med lite info om vart man vänder sig om något skulle hända eller annan information som vanligtvis brukar trilla in när en anhörig är iväg på mission…?!

Jag vet att denna info finns på hemsidan men ärligt talat vem har tid att sitta på internet och leta när det väl händer något?”

MissMoody
      Medlem

Fortfarande inget nytt på västfronten…
      Dvs ingen information från FM angående missionen till de anhöriga.
      Är det här dåligt eller är det dåligt?

Mentor Annas
      Medlem

Förstår att du känner frustration, Man skulle gärna vilja få någon typ av information från FM. En trolig anledning till tystnaden är att det är semester.
      Jag ska höra mig för om det är något planerat framöver, antigen anhörig träff eller annan information.
      Kämpa på!

38YTCV
      Medlem

“Enligt “”ryktet”” så ska det vara anhörig information den 24 augusti, fast det kommer från inofficiellt håll (annan anhörig)…

Vad ska jag med anhöriginformation till då, när min soldat kommit hem INNAN det datumet? Och många andras också för den delen. Eftersom de har delat missionen och de flesta gör en halv 3 månaders och blir avlösta i mitten av augusti.”

Mentor Annas
      Medlem

Har nu varit i kontakt med FM för att höra lite kring den påstådda anhörigträffen samt om det är någon träff inplanerad framöver. De kunde inte säga något om detta till mig och hänvisar alla anhöriga till deras hemsida för att gå information.
      Så jag är ledsen att inte kunna ge er mer än detta.
      Ta hand om er tappra anhöriga, kämpa på!

Visar 7 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.