Hem Forum Invidzonens forum Ångest

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    T
    Medlem

Min pojkvän åkte för några dagar sen och jag har mått skit konstant sen dess. Vill att dagarna ska gå fort men långsammare kan det inte gå. Varje gång han ringer så har jag brutit ihop totalt efter. Jag försöker att hålla en god ton för att jag inte vill att våra samtal ska präglas av ångest.. Men det är så svårt att låtsas vara glad, positiv och som vanligt när man egentligen bara vill gråta, gråta och återigen gråta. Ställer mig frågan, hur i helvete ska jag klara det här? Det är över två månader innan han kommer hem för sin första permis.. Låter superkort men det är skit när man är nykär.

#52599 Svara

Förstår att det är tungt o jag vet att du säkert är supertrött på att höra detta…. Men det kommer bli lite lättare för varje dag.
    Tillåt dig själv att vara ledsen o låt tårarna rinna ett tag.
    Gör sen något kul o mysigt, bara för dig och för att du vill det. Unna dig något du mår bra av, en massage eller bara en skön kväll hemma med tex ett fotbad o en bra tidning.

Ta kontakt med en mentor här på Invidzonen, det kan vara skönt att ha någon att bolla med när det känns som tyngst!

Stora styrkekramar till dig, du fixar det här o vi är många här inne som förstår precis vad du menar o finns här som stöd under tiden!!

#52601 Svara
    T
    Medlem

“Tack.. Känns ändå skönt att det finns folk som VERKLIGEN förstår och inte vänner som säger “”jag förstår””. Längtar bara tills denna jobbiga känsla är över. Men förstod att de första veckorna är värst och sen flyter det på. Så skönt att kunna ventilera sig.. Idag var det första gången som jag hittade hit! Visste inte att det fanns! “

#52603 Svara
    3E
    Medlem

Bra att du hittade hit!
    Här finns många som gått igenom precis det du beskriver nu. Som vet hur det är att sitta med telefonen klistrad i handen hela kvällen för att absolut inte missa ett samtal. Som liksom du ibland bara vill gråta men som också vet att det finns ett slut på eländet. Många av oss som till och med gått igenom det flera gånger.
    Vi finns här och lyssnar och försöker stötta så gott vi kan.
    Det kommer att bli lättare, gäller bara att hitta till en vardag där det finns positiva saker som kan få tiden att gå.

Styrkekram!

#52605 Svara
    3E
    Medlem

Bra att du hittade hit!
    Här finns många som gått igenom precis det du beskriver nu. Som vet hur det är att sitta med telefonen klistrad i handen hela kvällen för att absolut inte missa ett samtal. Som liksom du ibland bara vill gråta men som också vet att det finns ett slut på eländet. Många av oss som till och med gått igenom det flera gånger.
    Vi finns här och lyssnar och försöker stötta så gott vi kan.
    Det kommer att bli lättare, gäller bara att hitta till en vardag där det finns positiva saker som kan få tiden att gå.

Styrkekram!

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
Svar till: Ångest
Information om dig: