Hem Forum Invidzonens forum Angående Leave

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    R
    Medlem

“Vet inte hur det fungerar med leave-flygningar, men brukar soldater ifrån de olika camperna “”samåka”” med varandra? Min fästman verkar komma hem dagen efter en annan flygning..men tycker det låter så konstigt att dem inte åker samtidigt istället..någon som vet något om detta?

Har dessutom inte fått något samtal på över en vecka så har ingen koll alls =(.”

#52673 Svara

Alla åker inte samtidigt. Det är helt verksamheten där de befinner sig som styr. Om flyget ex blir försenat så ordnar även FM via HR detta ex. fixar nya biljetter från Sthlm till vart din fästman nu ska vidare till. Ex tåg/flygbiljetter så det är inget han eller du som anhörig behöver tänka på. HR möter upp där de landat här hemma i Swe.

Kram!

#52675 Svara
    R
    Medlem

Jaha..tyckte bara det lät så onödigt med att flyga två gånger när det skiljer en dag…men vad vet jag ^^.

tack för svar i alla fall.

#52677 Svara
    malin
    Medlem

Men till Sverige borde väl alla flyga tillsammans? Sen om man ska vidare till Boden eller Växsjö så måste de såklart ske på olika sätt och kanske olika dagar, eller? Tycker oxå att det låter märkligt att det ska gå 2 flyg från Afghanistan dagarna efter varandra.

#52679 Svara
    R
    Medlem

Ja, jag har ju fått prata med anhöriga som har respektive som kommer denna veckan..men det skiljer en dag…och tydligen åker de upp till den campen min fästman är på…så det låter lite lustigt, men så kanske det går till.

#52681 Svara
    S
    Medlem

Min pojkväns leave har blivit flyttad en dag, kanske är det samma med din fästman fast du inte har fått reda på det av honom ännu?

Kram

#52683 Svara
    R
    Medlem

Jag vet faktiskt inte…fick ett datum för två veckor sedan men har nu två olika dagar att hålla koll på om hon kommit hem, sen fick jag info att det bara brukar gå ett plan i veckan. Så har noll koll egentligen.

#52685 Svara
    R
    Medlem

han* menade jag ju xD

#52687 Svara
    Igloosmatte
    Medlem

Shit, hade ingen aning om det där med olika plan och så… Vet bara att vi fick förkortat leave med 4 dagar eftersom det var nyår, typiskt. Trodde ju man skulle få ha det tillsammans…

#52689 Svara
    frugen
    Medlem

Jag hade alltid koll på leaveplanen genom att följa start-landningar på flygplatsernas officiella websidor. Inga hemligheter var flygen kom ifrån eller vart de skulle, var jättebra eftersom jag tidigt fick koll på om de satt fast i Turkiet eller Finland.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
Svar till: Angående Leave
Information om dig: