Hem Forum Invidzonens forum Alla känslor på samma gång

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    mamman
    Medlem

Det slår till med kraft, som ett knytnävslag i magen, och jag vet inte hur jag ska hantera känslorna. Den nya känslan av så motstridiga känslor är för mig helt ny. Å ena sidan skriker allt inom mig som i panik, NEJ!!!
    Å andra sidan känner jag en sådan enorm stolthet att just min son har valt att åka på utlandstjänst till Mali. Men den den rädsla och oro jag känner blir ibland övermäktig. Hur ska man hantera detta i vardagen här hemma?
    Har vetat om detta sedan i julas men har nog skjutit det på framtiden och tänkt att det är så långt fram……. Nu är vi där, snart åker han. Ibland undrar jag om jag är ensam i att känna på detta sätt, tycker att de flesta andra föräldrar är så sansade och lugna…..

#49341 Svara

Du är inte ensam!

Jag tror dina motstridiga känslor återfinns hos de flesta av oss anhöriga. Oron finns nog hos i stort sett varenda en.

Kunskap, igenkännandet här på forumet och att sätta ord på känslorna var sånt som hjälpte mig igenom våra missioner.

Jag hoppas att du hittar ditt sätt att ta dig igenom tiden.

Vi finns här för dig.

En värmande kram

#49343 Svara
    Militarywife
    Medlem

Du är inte ensam att ha såna känslor. Jag är inte förälder till soldat, utan fru. Men kan absolut känns igen mig i din beskrivning. Här hemma är det också nedräkning. Snart åker han… Panik. Oro. Ledsen. Stolt. Känslor i kaos. Gå gärna in och läs på min blogg militarywife.se
    Stor kram till dig!

#49345 Svara
    Karin
    Medlem

Ja, det är verkligen många olika spridda känslor som kommer, jag håller med. Det kanske inte går att undvika tänker jag, att det känns både och. Härligt känna sådan stolthet!

Det finns många bra tips och jättefina personer här via Invidzonen att prata med om det känns tufft. Det kan jag rekommendera varmt.

Varm kram till dig!

#49347 Svara
    Mamma Anna
    Medlem

Precis så kände jag också i februari och av och till har knytnäven drömt till mig igen sedan dess. Särskilt när jag inte hör något från min son på några dagar. Stor kram

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
Svar till: Alla känslor på samma gång
Information om dig: