Hem Forum Invidzonens forum Alla andra tycker så fb mycket!

Visar 5 svarstrådar
  • Författare
      Trötter
      Medlem

“Tänk vad alla andra tycker att vi som försvarsmakts familj ska tycka, känna och tänka.
      Det roligaste är att de har inte en fb aning om hur det är. Berättar man så är de inte särskilt intresserade heller.

Jag kan inte arbeta obekvämt när min fru är iväg på övningar eller missioner. Jag har en juste arbetsgivare som hjälper mig så jag får arbeta endast dagar då. Men blir ifrågasatt av omgivningen som säger att “”förr minsann så fick militären hjälpa till med sådant””. Något vi aldrig hört talas om.

“”Eller den ständiga frasen, vad ska de där och göra? Varför skickar vi folk dit, låt dem sköta sitt själva “”Ja JAG skulle ju aldrig kunna lämna mina barn och åka så där””

Bla, bla, bla, bla…

Blir bar sååå trött!”

Lilla jag
      Medlem

“Å vad jag känner igen mig!!!

Jag blir också så trött på att alla människor alltid ska ha så mycket åsikter om andra människor och de val man gör som familj.
      Jag går inte omkring o har åsikter över varför vissa människor väljer att jobba som lärare o andra som lastbilschaufförer.

Eller den där åsikten om att “”du visste vad du gav dig in på när du gifte dig med honom!”” Va f-n sluta tala om för mig vem jag ska älska o hur vi valt eller inte valt att leva tillsammans.

Ofta försöker jag att inte bry mig eller försvara mig utan bara låta det rinna av, men så ibland kan jag inte låta bli o försöka förklara.
      O det är samma sak varje gång…ingen är egentligen intresserad. Men åsikter ska dom ha!!

O va skönt o skriva av sig här kände jag!!

Jag förstår i alla fall precis hur du känner “”Trötter”” o jag tror säkert att vi är fler härinne som har samma erfarenheter!!!

Kramar (o vi har i alla fall varandra o det här forumet att skriva av oss lite i när vi blir för irriterade)

Trött
      Medlem

Jag tycker det som par också är ett rent h*elvete. Alla i familjen som talar om för en hur man ska bete sig och vara som partner. Min partners mamma sa innan missionen åt mig (såklart när vi var själva jag och hon) att jag inte borde gråta så mycket eftersom det minsann redan är jobbigt för min partner som det är. Man ska vara vuxen och ta ansvar för sig själv på hemmaplan och gud förbjude om man visade känslor för den som är borta för då kan den ju bli belastad på något sätt. Nu menar jag ju såklart inte att man kan lägga hela ansvaret för sitt känsloliv på den som är borta men varför ska jag sitta hemma och lida i tystnad, är man ett par så gör man ju missionen ihop, med allt vad det innebär!

Anonym
      Gäst

Jag kan bara instämma! nDet är nästan så man kokar lite inombords! nSom ni skriver så är det så tråkigt att få höra detta! nIbland får jag en känsla av att någon hugger mig rakt i bröstet när man får dessa kommentarer!nVARFÖR??? Skall jag/vi hela tiden stå med mössan i handen och vara snälla och foglig! nVi måste få uttrycka våra känslor för att vi skall orka!

fru gus
      Medlem

“Jag känner igen så mycket av det ni skriver. Och jag har så många gånger undrat varför det är så här.
      Avundsjuka, ovilja att förstå, okunskap, ren elakhet, oförstånd, felriktad välvilja – inte vet jag, men det svider och tar kraft när människor, till och med de som kallar sig “”vänner””, släpper såna kommentarer.

Hur ska vi få omvärlden att vilja förstå bättre och visa mer respekt?
      Jag tror på att synas och höras, att inte tystna för andras skull. Men då behöver vi varandra för att orka.
      Tur IZ finns!!!

Styrkekramar till er alla

Trötter
      Medlem

Tack för era inlägg och jag håller med, tur att IVZ finns!
      Saknar att anhörigas situation så sällan debatteras, syns och hörs. Det är alltid soldaten – men vi hänger ju ihop med densamma.

Visar 5 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.