Hem Forum Invidzonens forum 4 månader senare

Visar 1 svarstråd
  • Författare

Det värmer att få så fint omdöme på vårt forum! Alla våra mentorer arbetar ideellt, och vill finnas för andra som stöd.

Tusen tack och hör av dig igen när du vill. -Även efter en insatstid kan vi finnas till hand.

Ett stort tack O!
      …och en stor kram!

Anonym
      Gäst

“Jag vill bara säga att såhär fyra månaders kämpande senare efter missionen var allt värt det. Jag är så glad att vi fick den hjälp vid behövde från invidzonen och soldathemmet. Jag trodde allt skulle bli bättre när han kom hem men så blev det inte, och än idag halkar vi ibland tillbaka ner och känner samma saker som då. När han kom hem försvann avståndet mellan oss fysiskt men i övrigt var vi lika lång ifrån varandra. Idag är vi nära och jag är så glad att vår relation har återhämtat sig!

Jag är också glad att, som jag förstått det, även anhörigas upplevelser av missioner ställs i fokus. Min partners mission var relativt lugn och han upplevde inget “”utmärkade”” traumatiskt, för mig var dock hela missionen ett stort trauma och när han kom hem var jag mer stressad än honom (vi jämförde mot en folder de fick om symptom för stresspåslag), han hade 2-3, jag hade nästan samtliga. Det är så viktigt att förstå att båda kan förändras och att det kan hänga kvar hos båda långt efter missionens slut.

Jag är så glad att vi fått hjälp att lära oss kommunicera med varandra igen, mycket av den lycka jag känner idag har jag invidzonen och soldathemmet att tacka för.

Och om någon läser detta som har någon som just kommit hem och tycker det är svårt, eller någon som ska åka eller bara känner oro i samband med en mission

Visar 1 svarstråd
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.