Hem Forum Invidzonens forum § Anhörigklausulen!

Visar 4 svarstrådar
  • Författare
      TL
      Medlem

Det här är vår första mission. Det kommer förmodligen att komma fler missioner vilket är helt okej med mig MEN jag har insett att jag vill lägga in en “”anhörigklausul”” i vår gemensamma “”såhär ska vi klara av missionerna”” bok. Just för att få vardagen att gå runt när min man är borta.

§ Flickvännen skall skickas på SPA en gång i månaden. Det här är för att flickvännen lever under en brinnande stress i sex månader och således är hon berättigad alginpackningar, massage och turkiska bad.

§ Flickvännen skall ha tillgång till fritt antal praliner och pojkvännen skall innan rotation uppmuntrat flickvännen att hitta MASSOR av serier som hon kan fördriva tiden med.

§ Flickvännen bör få en miniweekend med sina vänner till valfri plats när det gått 2-3 månader av missionen. Allt för att skingra tankarna och för att flickvännen är v ä r d det.

Vad skulle stå din klausul?

Det här är givetvis tänkt att läsa med ett humoristiskt öga, jag förstår att alla har olika förutsättningar och allt det där. Just nu är jag bara apstressad och skulle helst vilja checka in på SPA i två veckor vilket fick mig att tänka på hur fantastisk det vore med SPA en gång i månaden..

Ta hand om er alla!

Mentor Malin
      Medlem

“Vi hade faktiskt en liknande “”uppgörelse”” när min man var i väg. (vi var sambos då)

Varje månad fanns en stadig överföring av pengar från hans lönekonto till mitt. (samma summa varje månad) Jag betalade räkningarna ( vi delade då alla gemensamma räkningar rakt av o betalade hälften var) men behöll sen det som blev över. Vissa månader blev det inte mkt över andra månader tom några tusenlappar.
      Dessa pengar var det sedan överenskommet att jag skulle använda till mig själv o göra saker jag ville under tiden han var borta. Tex en massage eller liknande.
      När missionen var över var det oxå överenskommet (redan innan han åkte)att vi skulle göra en resa tillsammans vilket vi också gjorde (till Bali).

Förstår som sagt att inte alla kan göra såhär men något litet extra för den som är hemma som uppmuntran är alla värda!!
      Kramar”

Bettan
      Medlem

Vi har också haft en sån klausul!

I min stod det att jag fick ta vad jag ville från makens konto och köpa lyxiga saker för när jag ville. Sen stod det att jag skulle få massage flera gånger (han bokade). Sen fick jag också med i en klausul att jag skulle få en cykel så att jag lätt kunde ta mig omkring när han var borta (min gamla cykel var inget bra).

Nöjd fru/flickvän=nöjd soldat!

taw
      Medlem

Åh det här inlägget gjorde min kväll! Detta ska jag definitivt prata med sambon om när nästa mission kommer på tal.

Kram!

Anonym
      Gäst

“Ett mycket bra initiativ! =)
      Tror ni det finns möjlighet till att få ut allt retroaktivt

Visar 4 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.