Hem Forum Övrigt Vill jag göra slut? Svar till: Vill jag göra slut?

Sambo

Jag känner igen mig väldigt mycket utifrån hur jag upplevde vår senaste insats. I början var det känslostormar av sorg och saknad men i slutet var jag kall och ganska likgiltig. Det hängde med även ett par veckor efter att han kom hem igen, men efter ca 2 månader märkte jag att mina känslor var mer ”som vanligt” igen och jag fick tillbaka (och mer) kärlekskänslorna. Jag tror att det är superviktigt att man låter känslorna ha sin gång, det är OERHÖRT emotionellt påfrestande att göra en insats på hemmaplan och det är näst intill alltid svårt att på något sätt förmedla och få andra att förstå hur det är. Självklart kan det vara så att dessa känslor du känner (eller inte känner) nu kan skvallra om ett ”större” problem med huruvida man vill fortsätta relationen i sin helhet, men i mitt personliga fall är jag väldigt glad att jag tog tiden efteråt att reflektera och prata om det med min partner när han kom hem, och att få uppleva att jag blev ”mig själv” igen, både för mig själv som individ och i parrelationen med honom. Glöm inte: Du är inte ensam! Man är ju konstant i krisläge emotionellt när de är borta, det är inte konstigt att man blir TRÖTT. Stor kram till dig!