Hem Forum Övrigt Erfarenheter av uppbrott nära hemkomst? Svar till: Erfarenheter av uppbrott nära hemkomst?

Flickvän

Hej fina du!

Först och främst; herregud vilken stark person du är som tagit dig igenom en insats på hemmaplan. Vilken kämpe !!

Jag har inte själv varit med om ett uppbrott i samband med en insats även om jag har erfarenhet från att insatser tär på förhållandet. Det jag känner i det du berättar är att det låter märkligt och jag tycker att ni borde träffas när han kommer hem och prata om det istället för att förhasta er på distans. Oavsett hur länge ni har varit tillsammans förtjänar ni att prata om det på hemmaplan i lugn och ro. Att göra slut på sms eller telefon är inte optimalt och enligt min mening fegt och respektlöst, jag hoppas att din pojkvän förstår hur illa det är att göra på det viset.

Kanske har det hänt något i hans insatsområde då han vände kappan efter vinden tvärt?? Han kanske mår dåligt över något annat igentligen? Familjen? Vänner? Jobb? Fråga honom om det och var öppna o ärliga mot varandra.

Det kommer lösa sig tillslut och är det inte med honom du ska leva ditt liv är jag säker på att det finns finare fiskar i havet.

Ta hand om dig!