Hem Forum Övrigt Arg och dålig flickvän Svar till: Arg och dålig flickvän

E

Som M också skrev skulle det kunna varit jag som skrev det här inlägget. Min sambo är fortfarande i Mali och kommer hem till sommaren. Jag var arg så otroligt många gånger innan han åkte. Jag kände mig som världens sämsta flickvän som inte kunde trycka undan mina känslor och gav honom massa skuldkänslor. Men dom känslorna du känner är helt normala och jag känner igen mig så mycket i det du skriver.

2 dagar innan leaven sa att jag inte ville ha hem honom. För jag hade lärt mig leva med honom borta och ville inte riva upp nya sår. Men leaven var fantastiskt! Självklart var det jobbigt när han åkte tillbaka men jag var mer förberedd och det var även ett delmål i att 1/2 tiden hade gått. Klarade vi första halvan så klarar vi andra 1/2.

Första svängen innan leaven tog jag inte hjälp. Men efter leaven kontaktade jag en mentor och det ÄR fantastiskt! Jag kände att ingen förstod vad jag går igenom men det finns personer som gör det. Jag tog även kontakt med soldatförbundet som ordnade psykolog kontakt till mig 3 dagar senare. Känner man att man vill ha hjälp så finns det fantastiskt med stöd och jag önskar jag tagit hjälp tidigare.

Massa kramar till dig!