Hem › Forum › Övrigt › Tankar kring hemkomst? Önskar erfarenheter och tips! › Svar till: Tankar kring hemkomst? Önskar erfarenheter och tips!
Vad skönt att ni snart har era familjer samlade igen! Min man kom nyligen hem från vår sjunde mission och det är alltid en lättnad att komma tillbaks till det normala igen. Sedan kan jag säga att det ”normala” för oss är egentligen att vi är tillsammans som en familj igen. Resten har oftast skruvats lite och vissa saker/rutiner behåller vi för att det är det nya normala, men man har någon att dela det med istället för att axla allt själv.
Vi brukar oftast försöka komma iväg från vardagen några dagar/veckor ganska snart efter hemkomst för att bara kunna vara tillsammans och återknyta band utan allt annat som pockar på. Normala år oftast en utlandsresa men i år blev det en långweekend på lyxigt hotell tillsammans och göra roliga saker. Sedan är det ofta lättare att gå in i gemensamma rutiner när man kommer tillbaks till vardagen. Jag brukar även boka in lite egentid typ en helg med någon kompis där jag kan släppa allt ansvar och all kontroll och bara ta tid för MIG. Mycket välbehövligt kan jag säga.
Jag hoppas ni hittar bra sätt att hitta tillbaks till ER bästa vardag.