Hej på dig!
Låter som att ni haft en stökig tid innan själva resan blir av. Har ni fått hjälp att prata tillsammans innan sambon far iväg?
Min man är iväg på sin första utlandsmission sedan i juni och det är en omställning på långa plan. Pga covid-19 så har de heller inte fått komma hem på leave så som det var tänkt.
Men det jag vill berätta är att vår relation har blivit mycket starkare av detta. Låter kanske konstigt men plötsligt så blev det lättare att ”prata” på Messenger och via en skrapig telefonlinje, än när vi är i samma hus och land. Vi har rett upp en del grums som legat lite nedgrävt utan att vi orkat ta tag i det. Nu känns det som att inget är konstigt att prata om längre.
Så det behöver inte betyda att er relation går nedåt. Det kanske faktiskt ger er tid och stöd att orka fortsätta tillsammans när han kommer hem.
Ensamheten, hur klarar man den? Jag skapade mig nya intressen och gick med i lite olika grupper på facebook. Tex har jag börjat vandra med en tjejgrupp. Jätteroligt och nytt för mig! Skapa nya saker och minnen som inte är förknippat med er som par. Då får du oxå ngt roligt att berätta om för sambon.
Jag tror på dig och på er! Kram