Hem › Forum › Övrigt › Tårar och ilska › Svar till: Tårar och ilska
Hej!
Jag känner också precis igen mig i det ni skriver. Det är så jobbigt att komma hem till ett tomt hem, speciellt nu kring jul när alla spenderar tiden med familj. Jag förmedlar till min partner att det är jobbigt, vilket han också såklart tycker. Men han förstår inte på samma sätt tomheten här hemma, han har ju fullt upp att förverkliga sin dröm och kan inte se min sida av myntet. Det kommer stunder då jag bara kokar över av negativa känslor baserat på små små händelser. Men jag har pratat jättemycket med en fantastisk mentor här på invidzonen som verkligen hjälp när jag haft mina attacker av ilska och irritation. Jag har också börjat träffa en kurator som lärt mig massor om “Compassion Theory”. Det vi beskriver är att vi befinner oss i en “hotcirkel” där vi lägger stort fokus på det jobbiga (såklart!!). Alla tre cirklar ska hitta en balans i en bra vardag, men just nu är den negativa cirkeln allt för stor i mitt liv. Så jag jobbar jättemycket till att öka min trygghetscirkel för att finna mer lycka i min vardag. Googla, det har hjälp mig! Och våga be om hjälp och prata ut, antigen med vänner, en mentor eller en kurator. Känslorna måste ju kunna ventileras mer än bara till en avlägsen partner. Det är ju helt normala känslor som är helt okej att känna!
Så otroligt starka vi anhöriga är. Så otroligt fint stöd vi alla ger våra partners. Kram till er alla, ni är fantastiska!