Hem › Forum › Övrigt › Ny som anhörig › Svar till: Ny som anhörig
Jag skulle rekommendera först och främst att lyssna på vad du själv funderar över och ta upp det.
Jag har pratat otroligt mycket med min kille om hela insatsen i stort och med det har det väckts specifika delar som jag har känt att jag vill/behöver prata om.
Prata igenom hur tiden isär kan kännas för båda och även era förväntningar på hur tiden ihop både innan, under leave och efter insatsen kommer vara. Era förväntningar helt enkelt.
Jag är själv ny som anhörig men vi har bara en väntan just nu då det är beredskap.
Mitt absolut viktigaste råd är verkligen att lyssna på dig själv och dina tankar, ta upp det du undrar över eller funderar över just då och övertänk inte dina frågor. Om du kommer på något när han är iväg så skriv upp! Skriv upp allt du kommer på under dagarna och föreslå att ni kanske käkar middag ihop där ni pratar igenom dina,hans eller bådas tankar och funderingar.
Ett tips är också att mejla en mentor hos Invidzonen. Dom är helt fantastiska och har gjort en otrolig skillnad för mig.
Kram!