Hem Forum Övrigt Närmar sig Svar till: Närmar sig

Maria

Ha ett mål som du jobbar mot, något att se fram emot som par efter och en alternativ strategi när de blir för jobbigt. För mig var det att träna, gå ner i vikt och nå vissa träningsresultat. Efter missionen hade vi en resa att se fram emot som vi pratade mycket om under missionen. När det blev för jobbigt, när inte en promenad hjälpte sov jag bort den dagen och började om dagen efter. För mig hjälpte det också att någonstans landa i att jag kan inte göra något åt situationen så hur kan jag göra något bra av det. Tänkte mycket att det här är en möjlighet att satsa på mig själv mer och att det kommer antingen bryta oss eller göra oss starkare, vilket är jobbigt men bra att få reda på så snabbt som möjligt egentligen. Sen försök att komma ut och träffa vänner, ibland är det jobbigt att ta sig dit när man har en jobbig dag, men vilken energi man får.

Till sist var snäll mot dig själv, ta hjälp, underlätta din vardag om du har möjlighet, unna dig något och ta hjälp om det känns lättare. Finns fantastiska psykologer gratis på olika sett och mentorerna här är fantastiska.