Hem Forum Invidzonens forum Jag vill orka vara stark. Svar till: Jag vill orka vara stark.

Klaradockan
Medlem

“Min sambo har varit iväg sedan november, han är också yrkesofficer och jag vill bara säga att jag inte riktigt håller med om det här med att man inte kan berätta för honom hur man känner och att man är ledsen. Om inte jag “”fick”” eller kände att jag inte kunde berätta för honom om att jag mår skit, för att det får honom att må sämre, så skulle inte jag stanna kvar. Vi har valt att leva tillsammans och han har samtidigt valt sitt jobb. Då får han acceptera att jag behöver prata om allt som händer inom mig när han är iväg. Det ingår på något sätt. Att bara sitte inne med allt tror jag bara förvärrar och ligger och pyr tills det exploderar. Och då är det kanske försent. Nej, jag är tydlig och ärlig along the way. Annars skulle det inte funka för mig. Man kan orka med och finnas där trots att man pratar om det och är ärlig med att man mår dåligt. Det är inte känslor som tar ut varandra, de kan mycket väl fungera sida vid sida. Det hjälper väl kanske inte dig så mycket just nu, men jag ville bara skriva nåt… kram”