Hem Forum Invidzonens forum Då har han åkt Svar till: Då har han åkt

3E
Medlem

För mig är det inte första gången min make åker på mission så jag vet lite vad jag har att vänta vilket jag tycker är ganska skönt. Det kommer att bli vardag om ett tag att han inte är hemma. Människan är förunderligt anpassningsbar. Jag vet att jag inte ska ha alltför höga förhoppningar om att allt ska vara så underbart och nykärt under leaverna utan att vi får ta det lite som det kommer. Det finns ett slut på missionen och jag vet att vi kommer att komma dit oavsett hur oändligt långt bort det verkar nu. Jag försöker sätta upp små delmål på vägen för att inte drunkna under den lååååånga raden av ensamma dagar i kalendern. Jag och barnen ska åka till Skara sommarland med goda vänner om två veckor. Efter det är det bara tre veckor kvar till midsommar och efter det bara två veckor kvar till första leaven. Längre tid än så framåt försöker jag just nu inte att tänka. En dag i taget. Värre saker än så här har jag och maken klarat oss igenom med kärleken i behåll så vi kommer att gå stärkta ur detta med. Det är min fulla övertygelse. Styrkekramar!