Hem Forum Invidzonens forum Då har han åkt Svar till: Då har han åkt

zozzo
Medlem

Jag vill inte säga att du gör fel eller kritisera dig på något sätt! Men jag tänker att man kan bestämma över sina känslor om man verkligen vill. Jag mådde sådär dåligt ett tag innan han åkte, men nånstans kände jag att det tjänar ingenting till att jag mår dåligt. Jag mår dåligt, så det är ju inge bra. Samtidigt som det gör det ännu jobbigare för min sambo som är där borta om jag mår dåligt. Om han inte kan koppla bort mig och vara trygg med att jag har det bra så kanske det blir svårt för honom att göra ett bra jobb. Och om inte han kan fokusera på sitt jobb så kommer han utsättas för en större risk. Jag bestämde mig för att jag får va ledsen och må dåligt, men när han har åkt så har jag varit ledsen färdigt. För det är jättebra att vara ledsen!! Alla känslor är tillåtna och det är bra att få ut dem, Gråt! Skrik! Va arg! Kasta gamla tallrikar i väggen? Och det hjälper kroppen och själen att gå igenom processen som det här är. Men det går att bestämma sig för att inte vara ledsen mer!! Det spelar inte så stor roll om du inte förstår, för det är som det är.. Och det kommer bli jobbigt att vara kroniskt deprimerad. För risken är stor att du aldrig kommer förstå.. Stora Kramar till dig!