Hem Forum Invidzonens forum Litar inte på att han inte vill åka igen Svar till: Litar inte på att han inte vill åka igen

R.E
Medlem

Till Lt M: Tack för att du skriver här. Du ska bara veta hur skönt det kändes att läsa dina ord. Framför allt att vi här hemma inte är helt knasiga som bryter ihop så som vi gör eftersom även du, som ändå vet vad det handlar om där nere, känner att det är värre än du trott att vara hemma.
Vet att allt är personligt men min sambo har beskrivit den där kamratskapen precis så som du skrev om det och det är en sak som gör ont i mig. Troligen har det med min dåliga självkänsla att göra men det känns alltid som att det han har upplevt (beskjutningar, timmar på kullen, bo i en trång container, gå in i hus där talibaner människor bor, inte veta om man kan lita på Afghanska polisen som står runt hörnet) tillsammans med sin grupp gör det omöjligt för oss att ha samma band. Så svårt att förklara med ord vad jag menar men det känns som om han skulle välja att ha med någon i en jobbig situation så skulle de bli dom, inte jag.
Hur känner du? Han säger alltid att han har större band och litar mer på mig, men det känns inte så. Är det jag som inbillar mig?
Tror aldrig min sambo kommer förstå att det inte är så lätt att vara hemma, som du säger, där nere har ni alltid NÅGON. Även om han/hon inte är exakt samma situation så är han/hon iaf nära. Ingen hemma förstår. Skulle jag välja att säga en sak som förklarar min tid som gräsänka så är det: Plågsam, hjärtvridande ensamhet.