Hem Forum Invidzonens forum Det drar ihop sig till rotation syd Svar till: Det drar ihop sig till rotation syd

M
Medlem

Ja, det börjar närma sig. Jag och min soldat skulle haft två veckor kvar tills nedrotation, men planerna har ändrats så det bär av redan om en vecka. Blev ganska chockad först och allt har känts väldigt overkligt, men när jag tänker efter så känns det också skönt att han äntligen får komma iväg. Sen finns det också en fördel att jag faktiskt börjar vänja mig, för det är inte förrän nu jag verkligen förstått hur mycket det påverkar mig. Det är oerhört svårt att koncentrera mig på något annat än nästa veckas avfärd, och jag får liksom en tomhetskänsla som inte har något stopp. Ibland känns det som att det inte finns något annat i mitt liv som har betydelse förutom att våra soldater förblir oskadda och det är väldigt frustrerande eftersom mitt liv ska fortsätta som vanligt när han är borta. Det känns inte som att det kommer gå, men det kommer det ju. Livet stannar ju inte bara för att någon är borta.