Hem Forum Invidzonens forum Ensam och påväg mot galenskap… Svar till: Ensam och påväg mot galenskap…

“Ush! Har han varit iväg ett helt år? Låter som om det varit ett vidrigt år för din del.

Tala om för dina vänner hur du känner. Riktiga vänner har man i vått och torrt. I sorg och glädje. Själv har jag inte många “”riktiga”” vänner – de är tre. Men de finns där 24h om dygnet 365 dagar om året precis som jag finns för dem.
Ringer jag mitt i natten så vet jag att de svarar, de kommer om jag behöver…

Hm, har ni gått PREP kurs? Om inte så gör det! Borde banne mig vara ett obligatoium innan de åker utomlands! *Ler*

Din lediga vecka förstår jag att du vill ägna åt Er. Du har ju in princip varit själv hela året.Om han är ledig en hel månad så vad är väl en vecka tillsammans!? Han borde vara överycklig över den veckan!

Kanske det har hänt ngt utomlands som gör att han är så annorlunda, ngt som han har svårt att prata om?

Finns det inget nätverk där du/ni bor kopplat till din sambos jobb? Kolla med InvidZonen eller Soldathemmet! Soldathemmen kan även erbjuda samtalshjälp och övrigt stöd även till dig som anhörig.

Du ska verkligen inte acceptera att det ska vara så i framtiden. Ni är ju två i förhållandet – för mig och maken så innebär det ett givande och tagande.

Nä, ta ingen skit som Grynet säger!

Stor och varm styrkekram till dig SL!
*Kraam* Maria”