Hem Forum Invidzonens forum glädjen över att bli mamma borta… arg! Hur kan han vilja lämna oss??? Svar till: glädjen över att bli mamma borta… arg! Hur kan han vilja lämna oss???

Hst
Medlem

“hm… skrev en längre rad…nu kanske det blir lite dubbelt om det dyker upp senare. Hans chefer har vetat om detta sen utbildnings/anställningens start, innan dom tog ut truppen, så det har dom inte tagit hänsyn till 🙁 Nej han har ju inte så mycket val om han vill behålla jobbet…. men jag fattar inte va det är som lockar så? Han har ju redan gjort 2 omgångar… kan han inte släppa det där och gå vidare? Men som jag läst hos andra här, han får en viss glöd i ögonen och ett annat tonläge då han pratar om “”sin värld”” 🙁 Har varit väldigt öppen och rak med vad jag känner och tycker när vi pratar om det. Men känner ibland att man inte riktigt når fram på nått vis. Försår inte hur han kan vara så “”kall””. Förstår honom inte alls ibland inte bara nu, “”vanliga”” människor kan man ganska lätt läsa på ansiktet, ögon, miner, röst osv hur han/hon mår men med honom är det som att prata med en vägg. Han stänger av 🙁 expert på att dölja kännslor. “”stone face”” Funderat lite på det där med familjeterapi faktiskt! Ska ta upp det och se vad för reaktion jag får. Sitter här på sängkanten och som du sa C, vill inget hellre än att vara en “”normal”” familj! Va inte så här jag tänkt/drömt om att min första tid som mamma skulle bli….. så mycket kännslor som krockar! stor förändring att bli förälder och stort att han ska va borta 6månader. Tror han bestämt sig helt, men jag har ett svagt svagt svagt hopp om att han ändrar sig då bebis kommer….”