Hem Forum Invidzonens forum Ensamhet och ångest Svar till: Ensamhet och ångest

L
Medlem

Rebecha! Du är inte ensam om att känna såhär!
Visst, man ska inte stå i vägen för någons drömmar, men man är två i ett förhållande. Om den ena mår dåligt över den andres beslut så måste hjälpa den som mår dåligt. Din kille har ju valt att vara med dig, då bör det ju ligga i hans intresse att du ska må bra.
Har inte gått PREP-kursen själv men har hört att den ska vara bra.

Sen måste jag säga att jag fick ont i magen av att läsa alla inlägg. Kan inte förstå hur det blev en sån twist på inläggen! Jag har använt mig av detta forum själv och upplevt att jag fått stöd. En del har ju kommit längre i sin bearbetning än andra och därför kan ju detta forum vara en plats att hjälpa och stötta varandra.

Min sambo är nere i Afgh just nu. Han blev uppringd en fredag i nov förra året och fick frågan om han ville åka. Måndagen efter skulle han infinna sig på LG för att starta en 6 mån lång utb. Jag var helt förkrossad! Hela våren har jag mått fruktansvärt. Gråtit, skrikigt, haft enorm ångest. Första perioden av missionen mådde jag oxå skit. Nu andra perioden mår jag mycket bättre. En stor anledning till det är så klart min kille som hjälpt mig. Men en ännu större är de jag lärt känna på anhörigsidor, fram för allt en fantastisk tjej som bor där du bor. Det är så viktigt att ha stöd när man mår som du. Jag vill att du ska veta att jag finns om du behöver! Jag bor inte så nära men telefon och mail finns ju. (Invidzonen har mina uppgifter.)

O du, kom ihåg att du är långt ifrån ensam om att ha känslor i uppror!
Miljoner kramar på dig!!