Hem Forum Invidzonens forum Ensamhet och ångest Svar till: Ensamhet och ångest

C
Medlem

Jag blir helt bestört när jag läser hur denna konversation har utvecklat sig. Det är ju helt klart att vi alla har olika uppfattningar om hur det är att ha en man som jobbar inom Försvarsmakten. Istället för att skuldbelägga varandra och kalla varandra för vidriga så ska vi väl försöka stötta och hjälpa! Jag kan förstå båda sidor, hur man känner det och så men man ska absolut inte sparka en som ligger.

Rebecha, jag bor i Skövde och min man är nu iväg på mission i Afghanistan. Jag finns här för dig, Du får mer än gärna ta kontakt med mig, hör av Dig till invidzonen så kan vi ta kontakt. Jag stöttar Dig mer än gärna och Du ska vet att Du är absolut inte ensam!! Tillsammans är vi starka. Vi alla är ju i samma situation mer eller mindre och det gäller ju bara att försöka hitta de där små sakerna som gör det lättare att hantera vardagen.

Samtidigt för min egen del så tycker jag att nu när han är borta att det ändå fungerar bra, man hittar liksom en vardag och man vet att han kommer komma hem igen. Jag försöker stötta honom i sitt beslut att arbeta i Försvarsmakten men samtidigt så vet jag att det kommer bli fler missioner, den dagen, den sorgen, så försöker jag tänka på.

Rebecha, det gör mig så ledsen att se dig så här. Hör jättegärna av dig till invidzonen så kan vi ta kontakt.

Ta hand om er alla!

Bamsekramar