Hem Forum Invidzonens forum Ensamhet och ångest Svar till: Ensamhet och ångest

3E
Medlem

“Är det snällt att säga “”stackars dig och han borde verkligen skärpa till sig?”” Nej då är jag inte så snäll. Jag anser att varje människa är ansvarig för sitt eget liv. Att du ska må bra är inget du kan lägga på honom.

I texten ovanför kan jag inte läsa att du vill träffas på halva vägen. Du vill att han ska ge upp sitt jobb och sitt kall för att du ska få vad du behöver.

Jag vill att min make ska utvecklas och växa som människa i vårt förhållande. Att det ska finnas plats för oss båda att göra sådant som vi verkligen önskar är en del av det. Det innebär att jag måste klara mig själv i långa perioder med barnen och få vår tillvaro att funka utan honom. Inget jag alltid tycker är jätteroligt men det måste gå. Jag vill inte vara den som begränsar min mans drömmar och önskningar.

Jag är ledsen för att du mår dåligt. Men jag tror inte att det hade hux flux blivit bra om din man bestämt sig för att stanna hemma. Han kan inte jobba dig ur detta. Det jobbet måste du göra. Har du samtalskontakt som du trivs med? Annars är kanske det en bra start. Nu ska han ju inte åka förrän längre fram så varför inte försöka fokusera på att hitta vägar att hantera livet bättre fram tills dess? Ta en sak i sänder och försök att inte rusa i förhand med tankarna. Om han har bestämt sig så har han. Du kan bara bestämma hur du ska hantera det.