Hem Forum Invidzonens forum Ensamhet och ångest Svar till: Ensamhet och ångest

3E
Medlem

Nej vi skriver inte på för försvaret men vi har ett val när det gäller vem vi vill leva med. Jag har gjort valet att leva med en man som är anställd i FM. Jag har valt att gifta mig med honom och ha barn tillsammans med honom.

Jag äger också del i detta valet. Mitt val har fallit på att jag vill leva med honom -och Försvarsmakten. För de är ett paket. Den dagen han själv vill något annat kommer jag att stötta honom i det också.

Givetvis är jag rädd att något ska hända honom men jag kan inte leva mitt liv med det i tankarna jämt. Lika lite som jag tänker på att han ska omkomma i en bilolycka varje gång han åker bil.

Visst är det jobbigt också att han är borta -helst av allt vill jag ju ha honom hemma jämt. Självklart saknar jag honom när han är på mission. Men jag väljer ändå livet med honom eftersom livet utan honom helt och hållet är ett sämre val för mig.

Hans önskan att vilja jobba i försvarsmakten kommer inte från samma plats som hans känslor för mig och familjen. Därför är det inte heller så att han väljer dem före mig när han är borta och jobbar.