Hem Forum Invidzonens forum “Med anledning av inlägget “”Varför””” Svar till: “Med anledning av inlägget “”Varför”””

R.E
Medlem

“Jag tror att kvinnan på soldathemmet kan hjälpa dig att hitta en väg att gå i den här balansgången. Annars kan du fråga honom, säg att du verkligen vill att det ska funka mellan er och att du är medveten om att det kommer innebära en jobbig tid men att du är villig att vänta.
Fråga hur han vill ha det, vill han att du ska visa alla dina känslor eller backa några steg? Förklara oxå att du ger honom ett frikort på att bete sig mindre bra men att frikortet inte gäller förevigt. (Kanske inte just med dom orden, då det nog kan skapa ilska.) För det är verkligen inte okej att bete sig som ett svin hur länge som helst. Egentligen inte alls men ibland går det inte att kontrollera. Det är så mycket känslor som betyder så mycket.
Förhoppningsvis kanske ditt lugna och sansade sätt att se på det hela ger honom ett lugn inombords.

Kanske är det fortfarande hans “”gamla”” räddslor som spökar hos honom? Att han är rädd att förändringen som skett hos honom kommer göra att du lämnar honom.
Kanske är därför han är rädd för att säga att han förändrats?
Ibland blir man riktigt frustrerad på att män är män. För att generalisera lite så är ju kvinnor oftast mer benägna att öppna sig om känslor. Och just hade iaf jag önskat att din man tog tag i sin kvinliga sida.

Jag tror verkligen att kvinnan på soldathemmet kommer kunna hjälpa dig men om du vill så finns jag gärna kvar och delar med mig.
Hoppas verkligen allting löser sig.
Kramar”