Hem Forum Invidzonens forum “Med anledning av inlägget “”Varför””” Svar till: “Med anledning av inlägget “”Varför”””

R.E
Medlem

Det är verkligen en svår balansgång du har framför dig. Hoppas att jag inte skrämmer upp dig men som du säger så är det svårt att veta om du ska satsa helhjärtat eller ta ett steg tillbaka. Satsar du helhjärtat finns risken att han känner sig pressad.
Det gjorde iaf jag. Att min soldat var så 110% säker på att han ville vara med mig medan jag velade skrämde mig och fick mig att känna pressen att känna samma sak. 110% säkerhet. Jag kan inte säga att jag är där idag heller, på 110%, men så är jag en väldigt känslomässig person. Så kanske jag ligger mer på 90% och tuggar mig sakta uppåt.

På grund av den pressen är det svårt att ge ett råd, för om han blir pressad kanske han ger upp. Men du känner honom så du får försöka känna efter hur han verkar ta det.

Som sagt, tillbaka till 110% är jag inte riktigt ännu, trots att han varit hemma i ett halvår. Men jag vet att jag älskar honom och att jag är lycklig tillsammans med honom. Dom små oroliga tankarna jag har kvar bearbetar jag fortfarande. Jag besökte en kurator för att prata om min känslor. Det var skönt, jag hann knappt säga något innan hon visste vad jag menade. Det är nog det som hjälpt näst mest. Mest är att min sambo är en underbar man som tillät mig bete mig som en skit rent ut sagt, för han visste att jag hade känslor jag inte kunde sätta ord på som agerades ut på andra sätt.

Jag hoppas mitt svamlande hjälper. Ibland spinner jag bara iväg, det ber jag om ursäkt för.
Finns här iaf, trots mitt svamlande. =o)