Hem Forum Invidzonens forum “Med anledning av inlägget “”Varför””” Svar till: “Med anledning av inlägget “”Varför”””

S
Medlem

Hej Tess och R.E,

Tack för era svar!

Känns bra att veta att det finns fler där ute som brottats med liknande problem… Även om jag tycker att det inte borde vara så ovanligt att man står i det här läget efter så lång tid från varandra och ett krig emellan.

Jag tror också att det är omöjligt att jämföra sin ”nya” relation med den som man lämnade när de gav sig ut på mission. Precis som du skriver, så har det pågått en stor utveckling under den här tiden, inte bara för honom, utan även för mig. Därför blir jag så ledsen när han hela tiden kommer tillbaka till att det inte känns som det gjorde tidigare och att någonting har förändrats, tro tusan det! Hur kan man förvänta sig någonting annat? Det känns bra naivt. Samtidigt så säger han att han upplever att jag utvecklats otroligt mycket på ett positivt sätt här hemma och att jag är perfekt (för honom), så därför förstår han inte varför han känner som han gör…

På den positiva sidan så säger han att han älskar mig och att han vill kämpa för oss, men det blir så svårt när han samtidigt inte riktigt vill gå och prata med någon gemensamt och bara säger att han inte vet vad han känner. Att det känns hopplöst och pratar om att det är fel läge att sälja lägenheten. Upp och ner, fram och tillbaka, hit och dit. Hur ska man kunna förhålla sig till det?

Ovissheten är nog värst, att inte veta om jag bör ställa in mig på att vår tid tillsammans är slut och att framtiden som vi planerat för inte kommer att bli av. Eller om jag ska hålla hoppet uppe för allt vad jag är värd och fortsätta kämpa. Sen vet jag att vi har en resa framför oss när han kommer hem, när han kommer att mentalt vara kvar i Afghanistan och innan han landat. Detta har jag varit inställd på hela tiden, men inte i kombination av att han inte vet om han vill leva med mig.

Tess, hur var det för er? Och till både Tess och R.E – hur tog ni er ur det?