Hem Forum Invidzonens forum “Med anledning av inlägget “”Varför””” Svar till: “Med anledning av inlägget “”Varför”””

R.E
Medlem

När min soldat kom hem så var situationen omvänd. Jag hittade inte den där känslan som fanns innan han åkte. Det krävdes mycket tid och arbete från bådas sida men nu har vi det bra igen.

Men det största problemet tror jag var mina tankar på att det skulle vara som förut. Att det skulle kännas likadant, vi skulle göra samma saker osv.. svårt att förklara medn du kanske förstår?

Men ett tag in i vårat kämpande så insåg jag att vi aldrig kommer hitta tillbaka för vi är inte samma personer som för ett år sedan. Under tiden han var borta hann vi förändras som personer. Det är en så intensiv tid så förändringen går nog snabbare än vanligt plus att man inte är i varandras vardag så att förändringen sker gradvis. Utan helt plötsligt fick jag hem en man som inte var den samma som den jag skickat ner.

Så vi har inte hittat tillbaka, utan hittat vårat nya vi. En ny dynamik för oss två.

Även om jag förstår att det är svårt att få vissa män att öppna sig så tycker jag du ska fråga honom om han vill kämpa för er och om han vill de så kanske ni två borde gå och prata med någon.

Jag hoppas verkligen allting löser sig!
Styrkekramar