Hem Forum Invidzonens forum “Med anledning av inlägget “”Varför””” Svar till: “Med anledning av inlägget “”Varför”””

S
Medlem

Det är säkert som du skriver, lättare att skylla på någon annan istället för att börja rannsaka sig själv. Vilket säkert bara skapar mer kaos och oreda… Även fast jag tycker att det är en feg väg att gå, vi som anhöriga ska inte vara en slagpåse, när vi har stöttat dem i sitt beslut och arbete. Kan bli så ledsen över att hela tiden känna att jag ska sätta mina egna behov åt sidan för hans…

Varför ska det vara en sådan macho-kultur, för att de ska orka med sitt arbete? Har man inte ett ansvar mot sig själv och sitt välmående?

Just nu känns det svårt att inte stänga kvar för att fixa det här vakumet som jag befinner mig i… Eftersom jag måste anstränga mig så hårt för att inte fråga honom hur det känns, om läget har förändrats osv. när vi pratar på telefon. För att jag vet att det inte skulle hjälpa, utan snarare sätta ännu mer press på honom.

Jag har tagit kontakt med soldathemmet och fått otroligt snabb och bra hjälp, så det är ett litet steg….

Kram