Hem Forum Invidzonens forum “Med anledning av inlägget “”Varför””” Svar till: “Med anledning av inlägget “”Varför”””

S
Medlem

Hej igen,

Jag håller med dig fullt ut och därför har jag hela tiden sett det som att det här har varit ett år som vi måste ta oss igenom. Och att vi därefter får ”starta upp” igen efter de nya förutsättningarna, eftersom vi båda självklart har förändrats under det här året. Jag trodde att vi hade samma uppfattning om det och att vi har försökt kommunicera kring våra olika upplevelser, men hade uppenbarligen fel. Därför tror jag att vi skulle behöva få träffa någon för att komma vidare med det, utan att det slutar i anklagelser och hårda ord…

Som du så klokt skriver så har han upplevt många oerhört påfrestande situationer där nere och det är klart att man känner sig vilsen. Kanske är det så att man lättast anklagar den egna relationen för att det känns annorlunda, istället för att gräva hos sig själv. Är man dessutom stolt så kanske det kan kännas som ett nederlag… Han pratade mycket om att han vill ha det vi hade innan han åkte, ha den känslan igen. Men utan att riktigt ”köpa” mina argument när jag säger att det kanske är svårt att ha exakt det han lämnade efter allt som framförallt han, och vi har gått igenom.

Jag önskar så att jag hade tagit kontakt med någon för kanske 6 månader sedan och haft en ventil, istället för att prata med honom om min oro och mina rädslor. På samma sätt som våra soldater skulle må bättre av att faktiskt ta den hjälp som finns där nere och försöka bearbeta allt eftersom. Jag är nog mest rädd just nu för att jag också kommer att stänga av för att orka ta mig igenom den här perioden av ovisshet och sorg, eftersom han har lämnat mig hemma med alla de känslor som han förmedlade…

Tack igen.