Hem Forum Invidzonens forum Dubbla känslor just nu… Svar till: Dubbla känslor just nu…

3E
Medlem

“Uppdatering…

Jag skickade texten ovan till min makes mail och skrev dessutom att jag behövde prata med honom om detta. Bad honom att ringa när han hade möjlighet att prata en stund.

Han ringde och vi hade ett bra och givande samtal kring detta. Han trodde att det mycket berodde på “”försvarsmekanism””. Att han inte orkade ta i det då gjorde att jag kände mig mer övergiven och irriterad och då drog han sig tillbaka ännu mer vilket gjorde mig ytterligare irriterad och så vidare och så vidare….

Nu känns det som att vi har brutit den negativa trenden och faktiskt är på bättringsvägen igen.

Jag är ganska besviken på mig själv att vi trots alla förberedelser och prat innan om hur viktigt det var att vi skulle få tid tillsammans inte planerade leaven bättre.
Det ska det bli ändring på nästa gång. Då åker vi bort bara han och jag en helg och rår om varandra. Tar med oss några övningar från PREP:en och stänger av telefonerna. Längtar redan!”