Hem Forum Invidzonens forum Varför? Svar till: Varför?

M
Medlem

“Jag vill inte tro att det är försvaret som får våra anhöriga att bli så förändrade, tvärtom, det är något som legat/ligger i dem från början. Det bara väntar på att bryta ut…

Jag har läst era kommentarer och jag är tacksam för alla svar. Jag får nu en bättre insikt i hur det är att vara den andre, alltså den som blivit “”lämnad””, jag får ett perspektiv på saker och ting. Det kunde likväl ha varit jag som inte haft en soldat att vända mig åt.

Jag har haft turen att ha en soldat som stått vid min sida i vått och torrt, jag var den mest negativa personen under missionens gång och jag var “”elak”” ibland.

Sa saker som att han lämnat mig för att göra det han vill, inte brydde sig om mig för fem öre mfl.
Idag känner jag mig dum o elak som sa de sakerna. Men det var precis så jag kände just då.

Ibland kände han oro för att jag inte hört av mig och inte “”brydde”” mig längre, jag fick då samtal från höger och vänster, Han hade smsat/mailat jätte många av mina tjejkompisar för att kolla hur det var med mig.

Jag tror att det handlar om precis det ni säger, långsiktigheten, distansen men framförallt INSTÄLLNINGEN.

Ni som har era soldater på vift, ni är så mycket starkare än vad ni tror, ni är dem som sköter missionen på hemma plan!
Jag avundas er styrka och ert engagemang!
Snart är jag i anhörigsonen igen, det är bara en tidsfråga. Det pratas livligt om Vakanser hit och dit här hemma! Det kommer sluta med en sommar som SoldatFru ännu en gång, denna gången med lite mer insikt och lite mer kött å benen!

Keep up the good work!