Hem Forum Invidzonens forum Jag har en liten fråga……. Svar till: Jag har en liten fråga…….

Mentor Anki
Medlem

Mitt råd är alltid att man ska prata, ena stunden säger folk att man ska prata och andra ska man vara tyst för att skona.

Den som är hemma och har nåt som är jobbigt spricker ifall den inte får säga vad som är fel.

Så givetvis ska man prata om vad man känner. Däremot så är mitt mål och engagemang när det gäller anhöriga att dom ska ges möjligheten att skapa kontakter för att ha nån här hemma och träffa som även den är väntande.

Ingen kan trösta, peppa och delas glädje med på samma nivå som den vän som även den har nån som är iväg.

Ifall man har skakigt i förhållandet försök att boka egentid vid första leave. All släkt och vänner kan vänta. Försök lösa problemet och finn kärleken igen och ta tillvara på leavetiden. Finns inget som är så tungt som att vinka av nån ifall man har en tvist. För mig kändes det tomt som ett eko från själen till knoppen. Tankarna bara far iväg.

Med det vill jag ha sagt prata med varandra, respektera ifall den ena är upprörd och den som är iväg bör ringa en stund efter även fast samtalet varit kaos. Att låta nån vänta i dagar är terror för den som redan är hemma.
Kärlek åt er alla och ork…..