Hem Forum Invidzonens forum Hur ska jag berätta? Svar till: Hur ska jag berätta?

L
Medlem

Jag håller med Mentor Anna.
Försök verkligen att prata. Ta ett djupt andetag och börja, strunt samma om det blir osammanhängande, det löser man sen. Annars kan du prova att skriva ner dina tankar och känlsor så får han läsa det du skrivit. Det kan ju vara ett sätt att öppna upp en dialog.
Jag hade jätte svårt att prata med min soldat precis i början när vi fick reda på att han skulle åka. Kändes som om jag inte kunde formulera mina tankar i ord, när jag skulle säga nåt tog det stopp eller så kändes det som om jag bara skulle skrika. Min soldat gav sig inte dock och tillslut så tänkte jag att om jag inte säger nåt nu kanske jag kommer ångra det djupt längre fram. Så jag började prata, lite osammanhängande till en början, hoppade lite mellan allt möjligt. Sen kom det bara, alla känslot, tankar, gråt och ilska. Kändes skitbra efteråt. Jag är så glad att han och jag pratade för det har hjälpt mig enormt mycket. Ibland kan jag fortfarande ha svårt att få fram vad jag känner när jag mår dåligt när han ringer. Men han märker och får mig och prata och gråta ut. Det är skit jobbigt till en början men det hjälper. Jätte kram och lycka till!