Hem Forum Invidzonens forum Någon som har en possitiv upplevelse av hemkomst? Svar till: Någon som har en possitiv upplevelse av hemkomst?

3E
Medlem

Naiv? Lite både och -tänker jag.

Det kan ju vara så att allt är som det ska och går jätte enkelt och smidigt. Det skulle ju också kunna vara jobbigt som attans. Tror att du ska tänka in båda möjligheterna så att det inte kommer som en chock om det blir jobbigt.

När min make kom hem efter sin förra mission så hade han en period på typ två månader när han hade lite svårt i perioder att hitta tillbaka in i livet hemma och samtidigt bära på de erfarenheterna som han hade med sig.

Tex blev han ibland oerhört frustrerad när folk på tex middagar satt och beklagade sig över att det var så oerhört jobbigt att deras gräsmatta hade maskrosor och tog upp det som om de hade stora bekymmer när han precis hade lämnat folk som inte hade tak över huvudet och mat för dagen bara någon vecka innan.

För personerna med maskrosorna var det säkert ett problem för dem men i relation till det andra så blev det så tokigt.

Nu var det ju så att det faktiskt gick bra som attans för oss för det var ju för snart 10 år sedan. Men att tro att allt bara är att plocka upp på precis samma ställe som innan de åkte. Nej det tror inte jag funkar. Men har man en fungerande kommunikation och förståelse för varandras situationer så är det klart att det också finns stora chanser att det går smidigt och bra.