Hem Forum Invidzonens forum Till er som tagit er igenom en mission och hade det tufft efter att soldaten kom hem Svar till: Till er som tagit er igenom en mission och hade det tufft efter att soldaten kom hem

3E
Medlem

De där omställningsperioden tycker jag är den svåraste att vänja sig vid.

Först ska man vänja sig vid att de ska åka, när man har gjort det så vill man att de ska komma iväg så att man kan börja räkna ner.

Sedan åker de så ska man vänja sig vid att de är borta.

Så kommer de hem på leave, och så ska man hitta tillbaka igen så gott det går.

och så åker de så ska man vänja sig vid att de är borta igen.

Och så kommer de hem och så tänkte åtminstone jag att -Nu är det över.
MEN så ska man vänja sig igen vid att de är hemma och de ska vänja sig vid att vara hemma.

När jag fick mitt första barn så sa min BM som för övrigt var helt underbar att det tar 9 månader för kroppen att göra ett barn. Det kommer ta minst lika lång tid för kroppen att gå tillbaka till så nära innan du kan komma.
Låter kanske som en helt bisarr jämförelse men jag tänker att hjärnan funkar lite likadant. Det tar tid att ställa om sig både kroppsligt och mentalt.

6 veckor varav 2 hemma och han dessutom mår knaggligt efter ett helt år borta tycker jag är ett alldeles för litet underlag för att göra en så stor bedömning på.
Se vad för hjälp som finns att få, håll ut lite för ni vill ju båda även om det just nu inte funkar. Ge det tid.