Hem Forum Invidzonens forum Till er som tagit er igenom en mission och hade det tufft efter att soldaten kom hem Svar till: Till er som tagit er igenom en mission och hade det tufft efter att soldaten kom hem

Emma R
Medlem

Jag vet inte om jag har förträngt en del av tiden strax efter att min soldat kom hem men nu när jag skulle minnas så var de nästan blankt.

Men jag minns att det tog längre tid än vad jag trott för honom att landa, att bli den man som jag skickat iväg, eller iaf mer lik för han är fortfarande inte samma person som innan. Vi hade de riktigt kämpigt ett ganska långt tag efter hemkomsten.
Det var nära slutet för oss flera gånger men tack vare bådas kämparglöd så gick de.

Jag önskar att någon hade förklarat att det inte alltid blir en rosaskimrande sjunde himlen upplevesle när ens soldat kommer hem. Att det tyvärr ibland krävs några veckor eller kanske några månader. Besvikelsen över att det inte blev total lycka tog hårt så jag förstår vad du menar.

Men din soldat verkar vara en väldigt bra man och försök ta vara på de. Har han gått och pratat med någon? Tror du han skulle kunna tänka sig att göra det? Eftersom de är något som beror honom tror jag att han skulle må bäst av att gå och prata med honom själv.

Jag vet att det låter omöjligt när man är i den här sitsen men försök att koppla av. Tänk inte så mycket på det utan kör bara. (jag vet, tankarna är som dom är men ja..)
Känner han sig pressad så skippar ni att försöka klämma fram romantik, känner han att ni klarar det kanske ni kan boka en helg med något häftigt äventyr där ni måste hjälpas åt som får er att skratta.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att det här slutar bra för dig.

Kramar