Hem Forum Invidzonens forum Fokus: lycka och glädje Svar till: Fokus: lycka och glädje

emsi
Medlem

Jag tänker hålla fast vid att vi behöver possitivitet, glädjeämnen och lycka för att orka med vardagen här hemma.

Om man håller tänket rätt så lurar man hjärnan och på så sätt mår man så mkt bättre. Exempel på detta är att man säger till sig själv varje gång man tittar i spegeln OJ! det där är en snygging! det kommer inte dröja många dagar innan man faktiskt tycker att man blir mycket snyggare. Ett annat är att försöka starta varje dag med att tänka på allt härligt. Åh! vad det är härligt att vara jag och vilket härligt liv jag har. Det händer samma där efter ett tag så tror hjärnan att det är så.

Jag fick tipset när min sambo skulle åka och vi skulle säga hej då att lura hjärnan att han bara ska vara borta 2v, När vi kom till dagen som vi sa hej då på så tänkte jag att vi ses om 2v den tanken har funnits kvar där hela missionen. Min sambo har således aldrig varit mer än 2v bort (egentligen har det varit upp till 11v men det har inte min hjärna uppfattat) vilket gör det hela mycket enklare.

KÄMPA PÅ!