Hem Forum Invidzonens forum Flytta med?! Svar till: Flytta med?!

3E
Medlem

Självklart är det beroende på vilka förutsättningar man har men jag blir ofta bemött med -men varför bor ni inte här?! När jag berättar att vi valt att inte flytta.

Känns som att det på något sätt förväntas att man ska göra det och att många också gör det utan att rikigt tänka igenom om det passar just mig eller inte.

Självklart finns det ju anvstånd som funkar att pendla och sådana som blir för långa iallafall för pendling flera gånger i veckan.

Nu verkar det ju som att maken ska till Stockholm nästa höst och jag upplever att jag hela tiden blir bearbetad att visst ska ni väl flytta dit då?! och när jag säger nej så har motparten ofta svårt att förstå varför jag inte vill bo där som är en sån väldigt fin stad och du kommer minsann ha jättelätt för att hitta jobb där och barnen kommer snabbt att få kompisar osv osv.

Men vad händer sedan då när han inte ska vara kvar där mer? Ska jag rycka upp barnen och mig själv igen för att flytta till nästa ställe igen då? Vad händer om han ska åka utomlands igen efter det. Ska vi vara kvar där ensamma då?

Nej tack! Jag stannar här. Så får han pendla så länge han tycker jobbet är värt det..