Hem Forum Invidzonens forum soldathemmets anhörigstöd! använd dom! :) Svar till: soldathemmets anhörigstöd! använd dom! :)

CH
Medlem

Hej! Jag vill börja med och säga, självklart är man två i ett förhållande och jag håller med ovanstående inlägg. Men man bör prata med sin partner om hur han/hon tycker att ni bör göra. Ett problem på hemmafronten kan upplevas banala för soldaten, för deras vardag ser helt annorlunda ut. Barn som svälter, fryser ihjäl, misshandlas etc.. den vardagen är vi tacksamma för att vi inte ser så mycket av här, att vi bor i ett relativt tryggt land. Så vad jag menar är, när ni talar i telefonen och det enda som personen i krig behöver höra, är att allt ok, att du har allt under kontroll, att han kan släppa alla bekymmer hemma och bara fokusera på att komma hem tryggt, för det kommer han behöva och det är så han kommer hem igen. Hårda ord, men det är verkligheten. Den om tror att livet i en mission är en dans, den har vaknat på fel sida. Jag önskar jag kunde säga tvärtom och att jag kunde säga det på ett annat sätt, men tyvärr är verkligheten brutal och man måste inse det. Den som väljer att bli militär, den gör det från hjärtat, det är som någon väljer att bli läkare, alla fixar det inte, och så är det bara. Samma är det med att jobba som militär. Jag är hemskt ledsen om jag trampat på några tår, eller om jag sårat någon, det har verkligen inte varit min avsikt. Men vi här hemma gör en lika stor mission som vår andra hälft, fast tyvärr har vi kanske inte alltid valt det själva. Det är tyvärr en del som väljer att lämna sina män och väljer att säga det över telefonen när dom är i krig, ni kan själva förstå vad det medföljer. personen i fråga får inte jobba på ett par dagar, därför att just hans flickväns kort har suttit fast i väggen bredvid honom när han ska somna varje kväll, eller just hennes kort har han i bröstfickan under hela mission, närmst sitt hjärta, det är detta som gör att han kämpar lite extra, så att han ska få komma hem igen. Och då kan ni ju förstå vilket ljus som släcks om man agerar på detta sättet… nu tog jag värsta scenario, men jag vill bara få in ett tankesätt. Detta är så klart min åsikt, men också min rekommendation, då jag levt detta liv relativt länge och jag kommer då göra allt för att min man ska komma hem tryggt och säkert, och innebär det att jag får lösa en del puckar själv – so be it! Det är han värd! <3
kram på dig!
Tillsammans fixar vi detta!!! <3