Hem Forum Invidzonens forum Hur stänger man av fantasin? Svar till: Hur stänger man av fantasin?

Mli
Medlem

Åh vad glad jag blir för lite tips och råd. Känns så himla skönt att höra vad andra i min sits tänker…
TS, jag skriver också i en bok! Typ som en dagbok, om tankar och känslor men också vardagliga saker. Och han har också med sig en sån och skriver när han kan.
Jag känner också att jag inte mår bra av att veta allting som händer där nere, om tidigare missioner och så…
Det hjälper bara mig att få ännu fler läskiga bilder till min redan vilda fantasi.

Ska dock bli väldigt skönt att få se lite bilder och höra honom berätta, och det säger han själv att han ser fram emot också.

Jag ska försöka ta körkort under den här perioden och har det som en grej jag ska göra för mig och lägga tid på.

Saken är att jag mår inte dåligt över att få veta om nånting hänt via media eller så. Jag är rädd för att ens BEHÖVA få ett sånt samtal. Trösten att jag får veta först hjälper mig inte..
Samtidigt vet jag ju att det inte är sunt att gå och vara konstant rädd hela tiden.

S, har inte tänkt så som du skriver, att fundera på vad det är som gör att jag känner att det kommer gå bra, när jag väl känner det. Väldigt tänkvärt!
Jag tvivlar aldrig på att vi kommer att klara det, men oron att nånting ska hända honom tar överhanden ibland.
Ska nu försöka fundera på hur mina tankegångar går när jag känner att det känns ok och försöka hålla fast vid de tankarna mer än rädslan.

Tack så jättemycket för era ord och er tid! Det betyder verkligen mycket.