Hem Forum Invidzonens forum Hur stänger man av fantasin? Svar till: Hur stänger man av fantasin?

Anhörig
Medlem

“hej, jag förstår hur det känns!

för att själv slippa fantisera har jag försökt läsa på mycket om vad tidigare insatser gjort etc, läst artiklar, men framför allt kollat på de dokumentärer som gått på tv, “”Krig för fred”” samt “”Fredsstyrkan””. Båda finns att se på nätet eller youtube och jag tycker det iaf ger en inblick i hur det ser ut och vad för uppgifter som finns. då kan du iaf få lite bilder i huvudet där du kan placera din pojkvän 🙂 läs även johanne hildebrandts bok “”Krigare””, rekomendenderas!

sen tycker jag att vi anhöriga här hemma har rätt att vara ledsna, även inför våra soldater. det hör till. så länge de vet att vi fortfarande stöttar dem och finns här och saknar dem så är det ok att tårarna får rinna. jag vet själv en soldat som åkte ner på en mission där hans flickvän/sambo inte fällde en tår eller visade att hon var ledsen vilket istället gav motsatt effekt, soldaten hade ju räknat med att hon var skulle vara ledsen och gick ist då och undrade över vad som var fel! att vara ledsen är naturligt, sen får man väl själv avgöra hur mkt man väljer att visa det för sin soldat i samtal och mail etc 🙂 styrkekramar, vi klarar detta!”